In de afgelopen 15 jaar is Google zowat het synoniem geworden voor zoeken en zoekresultaten op het internet. De zoekresultaten zijn dan weer resultaten uit voornamelijk seo-vriendelijke websites en blogs. Wanneer je naar personen zoekt, kom je veelal uit bij sociale netwerken zoals Facebook, Twitter, Linkedin en ook Google+.
De bedrijfspagina's op deze social media komen ook tevoorschijn in de Google zoekresultaten wanneer je naar een bedrijf zoekt maar de inhoud (berichten) van de meest populaire onder hen nl. Facebook worden niet geïndexeerd. Dus heb je een goede bedrijfspagina op Facebook en je publiceert hier regelmatig op, maar niet bv. op een site of een blog, dan heeft dit geen enkel effect op je zoekresultaten in Google. Facebook probeert nu met zijn zopas gelanceerde „Facebook Best Professional Services” zijn gebruikers te verleiden om meer op rubriek en locatie te zoeken, ervan uitgaande dat men al weet wat onder welke rubriek hoort. En als resultaat krijg je dan de bedrijven te zien met de beste reviews.
Zou dit ervoor gaan zorgen dat men nu meer op Facebook zal zoeken naar behoeftes dan op Google, die trouwens ook over Google+ Bedrijfspagina's met reviews beschikken die op hun beurt gekoppeld zijn aan Google Maps, Google Blogger en YouTube waarvan allen met inhoud automatisch in de zoekresultaten tevoorschijn komen? Ik vrees ervoor.
De bedrijfspagina's op deze social media komen ook tevoorschijn in de Google zoekresultaten wanneer je naar een bedrijf zoekt maar de inhoud (berichten) van de meest populaire onder hen nl. Facebook worden niet geïndexeerd. Dus heb je een goede bedrijfspagina op Facebook en je publiceert hier regelmatig op, maar niet bv. op een site of een blog, dan heeft dit geen enkel effect op je zoekresultaten in Google. Facebook probeert nu met zijn zopas gelanceerde „Facebook Best Professional Services” zijn gebruikers te verleiden om meer op rubriek en locatie te zoeken, ervan uitgaande dat men al weet wat onder welke rubriek hoort. En als resultaat krijg je dan de bedrijven te zien met de beste reviews.
Zou dit ervoor gaan zorgen dat men nu meer op Facebook zal zoeken naar behoeftes dan op Google, die trouwens ook over Google+ Bedrijfspagina's met reviews beschikken die op hun beurt gekoppeld zijn aan Google Maps, Google Blogger en YouTube waarvan allen met inhoud automatisch in de zoekresultaten tevoorschijn komen? Ik vrees ervoor.