- Flat design: hou de content simpel & minimalistisch zodat het gemakkelijk en goed gedeeld kan worden met alle sociale netwerken en leesbaar blijft op alle mogelijke apparaten.
- Video op achtergrond(en): omdat websites downloaden & tonen steeds sneller gaat, kunnen nu ook meer en meer schermvullende achtergronden voorzien worden van video-materiaal, ter versterking van de content.
- Mobiele apps en social media blijven ook dit jaar de mobiele toestellen domineren.
- Responsive design blijft een must, maar moet nog sneller en beter kunnen.
- Meer keuze en integratie van de juiste lettertypes bij de juiste content.
- Minder is meer: alle content wordt zoveel mogelijk gestript van alle onnodige grafische extra's, dus nog meer minimaliseren in de totaalopmaak
- Storytelling: Unieke content en unieke designs zullen dit jaar primeren. Originaliteit in communicatie zal weer gaan lonen.
- Kaartgebaseerde opmaak (zoals Pinterest & Windows) is ook in opmars. 'Cards' blijken een een veel betere manier te zijn om veel informatie op een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke manier te tonen op de verschillende apparaten en resoluties.
FJORD Design, Boetiek Pexsters, Toerisme Voerstreek, Cherub, NLAI, MARRES Interieur, Professioneel Financieel Advies, Schuldenaar in Nederland, SKONDRAS Sales & Marketing, MARTENS Group, Nijsten Verzekeringen, RainPharma, Ingenium Search, Groep FJK, Bodycentrum, Le Visage, Betaaldkrijgen.nl, Burocad, GSV Vannoppen, Notaris Joossens, Verisol.