Google past deze week wereldwijd de manier waarop het zijn advertenties in de zoekresultaten weergeeft aan. Sinds de lancering van Google Adwords in 2000 werden er aan de rechterkant van de zoekresultaten Google Advertenties weergegeven. Dat is vanaf nu verleden tijd.
Dit heeft een grote impact op de zoekresultaten. Alleen de Product Listing Ad (PLA) boxen (zie afbeelding) en Knowledge Panels (zie afbeelding) zullen nog vertoond worden aan de rechterkant van de zoekresultaten.
Dat wil ook zeggen dat er aanzienlijk minder Google Adwords-plaatsen (zie afbeelding boven, links van het blauwe kader) beschikbaar zijn, en dat de concurrentie groter wordt om een betalende plek in te nemen. Het einde van een paar cent per klik? Het is moeilijk om de toekomst te voorspellen, maar wij gokken van wel. Het aanbod wordt kleiner en de vraag neemt steeds meer toe.
Wat we zeker weten is dat SEO belangrijk is dan ooit. Tijd om (terug) na te denken over de inhoud en techniek die gebruikt wordt om een website UP-TO-DATE te houden. Die zorgen er namelijk voor dat u op een natuurlijke manier goed scoort in de zoekresultaten. Het is ook handig om gelijk de stap naar sociale media te zetten. Hierdoor zorgt u ervoor dat uw informatie op meerdere plaatsen op het net gevonden kan worden, en dat uw klanten en bezoekers op de hoogte kunnen blijven van uw nieuws. U zorgt met andere woorden zelf voor meer natuurlijke zoekresultaten.
Maar het is natuurlijk een hele hoop. Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube, Google+, website(s), blog(s), e-mailings, digitale rondleidingen, e-commerce... Veel ondernemers weten niet meer van welk hout pijlen te maken. Daar hebben wij een gebruiksvriendelijke oplossing voor bedacht.
Enkele bedrijven die al volgens het UP-TO-DATE WebConcept werken:
http://notarisjoossens.blogspot.be/
http://www.sparwijchmaal.be/
http://www.gervi-wellness-nieuws.be/
http://site.rainpharma.com/
http://shop.rainpharma.com/nl/
http://rainpharma.blogspot.be/
http://www.bodycentrum.be/
http://shop.bodycentrum.be/
http://bodycentrum.blogspot.be/
http://www.professioneelfinancieeladvies.be/
http://professioneelfinancieeladvies.blogspot.be/
http://www.nijsten.be/
http://nijstenverzekeringen.blogspot.be/
http://www.verisol.be/
http://verisolbelgium.blogspot.be/
Kijk hier voor een overzicht van veel meer referenties. Vragen of opmerkingen? Laat het me gerust weten: emiel.jans@uptodatewebdesign.be of bel me op 0473453946.
Dit heeft een grote impact op de zoekresultaten. Alleen de Product Listing Ad (PLA) boxen (zie afbeelding) en Knowledge Panels (zie afbeelding) zullen nog vertoond worden aan de rechterkant van de zoekresultaten.
Dat wil ook zeggen dat er aanzienlijk minder Google Adwords-plaatsen (zie afbeelding boven, links van het blauwe kader) beschikbaar zijn, en dat de concurrentie groter wordt om een betalende plek in te nemen. Het einde van een paar cent per klik? Het is moeilijk om de toekomst te voorspellen, maar wij gokken van wel. Het aanbod wordt kleiner en de vraag neemt steeds meer toe.
Wat we zeker weten is dat SEO belangrijk is dan ooit. Tijd om (terug) na te denken over de inhoud en techniek die gebruikt wordt om een website UP-TO-DATE te houden. Die zorgen er namelijk voor dat u op een natuurlijke manier goed scoort in de zoekresultaten. Het is ook handig om gelijk de stap naar sociale media te zetten. Hierdoor zorgt u ervoor dat uw informatie op meerdere plaatsen op het net gevonden kan worden, en dat uw klanten en bezoekers op de hoogte kunnen blijven van uw nieuws. U zorgt met andere woorden zelf voor meer natuurlijke zoekresultaten.
Maar het is natuurlijk een hele hoop. Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube, Google+, website(s), blog(s), e-mailings, digitale rondleidingen, e-commerce... Veel ondernemers weten niet meer van welk hout pijlen te maken. Daar hebben wij een gebruiksvriendelijke oplossing voor bedacht.
Enkele bedrijven die al volgens het UP-TO-DATE WebConcept werken:
http://notarisjoossens.blogspot.be/
http://www.sparwijchmaal.be/
http://www.gervi-wellness-nieuws.be/
http://site.rainpharma.com/
http://shop.rainpharma.com/nl/
http://rainpharma.blogspot.be/
http://www.bodycentrum.be/
http://shop.bodycentrum.be/
http://bodycentrum.blogspot.be/
http://www.professioneelfinancieeladvies.be/
http://professioneelfinancieeladvies.blogspot.be/
http://www.nijsten.be/
http://nijstenverzekeringen.blogspot.be/
http://www.verisol.be/
http://verisolbelgium.blogspot.be/
Kijk hier voor een overzicht van veel meer referenties. Vragen of opmerkingen? Laat het me gerust weten: emiel.jans@uptodatewebdesign.be of bel me op 0473453946.