Tijdens het seminarie kwamen de 43 leden en niet-leden te weten waar zij vandaag best kunnen op inzetten om klaar te zijn voor de toekomst, hoe zij zich kunnen onderscheiden ten opzichte van hun concurrenten en vooral hoe zij eenvoudig meer klanten kunnen bereiken door via hun website beter gezien en gevonden te worden op het internet. De grote opkomst voor het seminarie bewees alleszins dat De Verenigde Handelaars de wind in de zeilen hebben.
Vond u onze presentatie interessant? We appreciëren het als u kort wat feedback hierover wil geven op één van onze sociale media.
Online-reputatie
“Meer en meer wordt de reputatie van je bedrijf gemeten en bepaald door wat er op het internet over te vinden is”, was onder meer één van de boodschappen van Emiel Jans. Hij toont bedrijven en zelfstandigen dan ook de weg om via het internet en de sociale media hun handel in de kijker te plaatsen, een eigen stijl te vinden en controle te houden over hun online-reputatie. Emiel Jans zelf is een jong, dynamisch en veelgevraagd spreker en consultant die het impact van de digitale media op de huidige manier van handel drijven evenals de kenmerken van een geslaagde marketingfilosofie en website strategie aardig uit de doeken weet te doen.
Volgens Emiel Jans begint alles bij een wel doordachte website die via digitale wegen moet leiden naar een optimaal rendement van de web-service bij de zoekmachine Google. Het werd dan ook een interessante workshop over het gebruik van Google en zijn applicaties die op hun beurt de ondernemers, de handelaars en de firma’s een maximum rendement bieden met een zo min mogelijk tijdsverlies.
Voortdurende technologieën
De spreker lichtte ook een tipje van de sluier van de huidige vooruitstrevende technologieën met onder meer toepassingen als Google Glass, Google Translate, gezichtsherkenning, Google Nest, Google Self Driving Car Project en Google Cardboard. Sommige van deze Google-applicaties lijken vandaag nog erg onwaarschijnlijk maar het verleden leert dat in de IT-wereld, nog meer dan in andere sectoren, het gezegde ‘zeg nooit nooit’ alleszins geen losse flodder uitmaakt.
Een tevreden voorzitter
Voorzitter Franky Timmermans was alvast een tevreden man: “De talrijke opkomst betekent dat ook wij als lokale handelaars bewust geworden zijn van het groot impact van het internet op de ontwikkeling van onze handelszaken. Winkelen is niet meer zoals vroeger, niet voor de klant en niet voor de handelaar. Als men de kranten en tijdschriften bekijkt valt het op dat deze altijd maar dunner en dunner worden en als men daarentegen de grote respons ziet op een eenvoudige nieuwsbrief gekoppeld aan een website en in dezelfde zin het impact van de sociale media dan kan men niet anders dan aanvaarden dat voor wie vooruit wil met zijn zaak het internet niet meer weg te denken is en dat dit ontegensprekelijk als een snelweg leidt naar een maximale bekendheid en zo uiteraard ook tot de realisatie van een grotere omzet”.
“Ook wij, als lokale handelaars, beseffen dat het internet de vertrouwde manier van zakendoen op zijn kop zet”, vervolgt de voorzitter. “Vanavond werd ons dan ook duidelijk gemaakt dat digitale technologieën, ook voor kleinhandelaars, mits evenwel een goede voorlichting en een ondersteuning van professionele webbouwers en -designers, perfect kunnen aangewend worden en dat dit als hefboom ook hun handel extra kan laten groeien”.
Bron artikel: https://editiepajot.com/regios/13/articles/53537#.WNMHbly5rl8
Wat is een smart-site?
Een smart site is een mobiele gebruiksvriendelijke website die in 1 klik al je websites, blogs, sociale media en nieuwsbrieven automatisch up-to-date brengt. Dat kan je zelfs via GSM en via email doen. Bovendien organiseren wij regelmatig opleidingen rond het gebruik van onze tool en kan je een handleiding online terugvinden waar je altijd op terug kan vallen.
Enkele artikels die u interessant zal vinden:
Bent u op zoek naar een nieuwe website of webshop? Wilt u uw sociale media en nieuwsbrieven eenvoudig en professioneel up-to-date houden? Vraag dan hier uw offerte aan of bel me om een persoonlijke afspraak te maken.
“Meer en meer wordt de reputatie van je bedrijf gemeten en bepaald door wat er op het internet over te vinden is”, was onder meer één van de boodschappen van Emiel Jans. Hij toont bedrijven en zelfstandigen dan ook de weg om via het internet en de sociale media hun handel in de kijker te plaatsen, een eigen stijl te vinden en controle te houden over hun online-reputatie. Emiel Jans zelf is een jong, dynamisch en veelgevraagd spreker en consultant die het impact van de digitale media op de huidige manier van handel drijven evenals de kenmerken van een geslaagde marketingfilosofie en website strategie aardig uit de doeken weet te doen.
Volgens Emiel Jans begint alles bij een wel doordachte website die via digitale wegen moet leiden naar een optimaal rendement van de web-service bij de zoekmachine Google. Het werd dan ook een interessante workshop over het gebruik van Google en zijn applicaties die op hun beurt de ondernemers, de handelaars en de firma’s een maximum rendement bieden met een zo min mogelijk tijdsverlies.
Voortdurende technologieën
De spreker lichtte ook een tipje van de sluier van de huidige vooruitstrevende technologieën met onder meer toepassingen als Google Glass, Google Translate, gezichtsherkenning, Google Nest, Google Self Driving Car Project en Google Cardboard. Sommige van deze Google-applicaties lijken vandaag nog erg onwaarschijnlijk maar het verleden leert dat in de IT-wereld, nog meer dan in andere sectoren, het gezegde ‘zeg nooit nooit’ alleszins geen losse flodder uitmaakt.
Een tevreden voorzitter
Voorzitter Franky Timmermans was alvast een tevreden man: “De talrijke opkomst betekent dat ook wij als lokale handelaars bewust geworden zijn van het groot impact van het internet op de ontwikkeling van onze handelszaken. Winkelen is niet meer zoals vroeger, niet voor de klant en niet voor de handelaar. Als men de kranten en tijdschriften bekijkt valt het op dat deze altijd maar dunner en dunner worden en als men daarentegen de grote respons ziet op een eenvoudige nieuwsbrief gekoppeld aan een website en in dezelfde zin het impact van de sociale media dan kan men niet anders dan aanvaarden dat voor wie vooruit wil met zijn zaak het internet niet meer weg te denken is en dat dit ontegensprekelijk als een snelweg leidt naar een maximale bekendheid en zo uiteraard ook tot de realisatie van een grotere omzet”.
“Ook wij, als lokale handelaars, beseffen dat het internet de vertrouwde manier van zakendoen op zijn kop zet”, vervolgt de voorzitter. “Vanavond werd ons dan ook duidelijk gemaakt dat digitale technologieën, ook voor kleinhandelaars, mits evenwel een goede voorlichting en een ondersteuning van professionele webbouwers en -designers, perfect kunnen aangewend worden en dat dit als hefboom ook hun handel extra kan laten groeien”.
Bron artikel: https://editiepajot.com/regios/13/articles/53537#.WNMHbly5rl8
Een smart site is een mobiele gebruiksvriendelijke website die in 1 klik al je websites, blogs, sociale media en nieuwsbrieven automatisch up-to-date brengt. Dat kan je zelfs via GSM en via email doen. Bovendien organiseren wij regelmatig opleidingen rond het gebruik van onze tool en kan je een handleiding online terugvinden waar je altijd op terug kan vallen.
Na de ontvangst vanaf 20:00u, startte de presentatie om 20:30u en duurde tot ongeveer 22:30, waarna iedereen nog een drankje en een hapje kon nuttigen. Als er nog vragen of opmerkingen zijn kan u Emiel Jans bereiken op 0032473453946.
Enkele artikels die u interessant zal vinden:
- Nieuwe website laten maken? 12 redenen om te kiezen voor een smart-site
- 7 praktische tips om beter te scoren online met een smart site
- 8 praktische SEO tips om hoger te staan in Google
- 7 handige apps voor moderne ondernemers
- 7 technologische trends die 2017 zullen domineren
- 24 sneltoetsen en gebaren voor Mac
- Met deze 31 sneltoetsen haal je meer uit Windows & GRATIS upgrade naar Windows 10
- De illusie van privacy & 10 gratis tips en tools om jezelf te beschermen
- Hoe kan u zelf uw 'ongepaste' zoekopdrachten verwijderen uit Google?
- Bepaal zelf hoe u gevonden wilt worden in Google met Google+
- Google Translate vertaalt ook straatborden, menukaarten, boeken ... met uw smartphone camera