De cijfers spreken voor zich. Papa komt op de tweede plaats. We doen blijkbaar met zijn allen heel wat meer moeite om mama in de watten te leggen. Of is papa sneller tevreden als het op verrassingen aankomt dan mama? Dat kan het natuurlijk ook zijn.
Dat hebben we niet zelf verzonnen. Dat kunnen we afleiden uit de Google Trends van de voorbije jaren. Dat geeft ons een beeld van hoe vaak er bepaalde zoektermen werden gezocht het voorbije jaar of zelfs alle jaren daarvoor. De onderstaande statistieken zijn geen aantallen, maar tonen de verhouding tussen beide zoektermen. Je kan hier dus zo ver in gaan als je zelf wil. Wij hebben voor dit artikel eenvoudig gehouden: Moederdag (blauw) vs Vaderdag (rood). Het precieze aantal zoekopdrachten staan in de cartoon.
We kunnen een aantal dingen leren uit deze statistieken:
Het is dus heel belangrijk om in je communicatie met de juiste boodschap op het juiste moment naar buiten te komen. Zo schreven we afgelopen december ook dit artikel over Sinterklaas vs de Kerstman op basis van de statistieken in Google Trends. Je kan hiervoor de app voor Trends downloaden, maar ik gebruik persoonlijk liever de site https://trends.google.nl/trends/ om de interesses van de dag te zien en om dit soort vergelijkingen te maken. Dankzij deze handige Google tool weten we dus precies wanneer we over een bepaald thema iets moeten schrijven.
Ben je op zoek naar een manier om eenvoudig goede zoekresultaten te krijgen en een groot publiek online te bereiken? We hebben met onze Smart-Site en Smart-Blog een bewezen Google-strategie die zowel op korte als lange termijn zijn vruchten blijft afwerpen en u hoger tilt in de zoekresultaten.
Bekijk hier de getuigenissen van onze klanten en een overzicht van meer dan 200 positieve Google-Reviews over onze strategie en dienstverlening.
Belangrijkste troeven van onze werkwijze:
Bekijk hier de getuigenis van Filip Geerts over de Smart-Blog van Total Energy Projects.
Enkele voorbeelden van Smart-Blogs in combinatie met een bestaande website:
- Veel mensen gaan in Google op zoek naar inspiratie om vooral mama te verwennen, maar een grote groep doet dat dus ook voor papa.
- Vorig jaar werd er meer gezocht in Google dan de voorgaande jaren
- Het is belangrijk om met je bedrijf in te zetten op deze dagen in je communicatie
- Google Trends is een handige manier om te weten waar je doelgroep op welk moment interesse in heeft
Het is dus heel belangrijk om in je communicatie met de juiste boodschap op het juiste moment naar buiten te komen. Zo schreven we afgelopen december ook dit artikel over Sinterklaas vs de Kerstman op basis van de statistieken in Google Trends. Je kan hiervoor de app voor Trends downloaden, maar ik gebruik persoonlijk liever de site https://trends.google.nl/trends/ om de interesses van de dag te zien en om dit soort vergelijkingen te maken. Dankzij deze handige Google tool weten we dus precies wanneer we over een bepaald thema iets moeten schrijven.
Zelf eenvoudig berichten zoals deze online verspreiden?
Ben je op zoek naar een manier om eenvoudig goede zoekresultaten te krijgen en een groot publiek online te bereiken? We hebben met onze Smart-Site en Smart-Blog een bewezen Google-strategie die zowel op korte als lange termijn zijn vruchten blijft afwerpen en u hoger tilt in de zoekresultaten.
Bekijk hier de getuigenissen van onze klanten en een overzicht van meer dan 200 positieve Google-Reviews over onze strategie en dienstverlening.
Belangrijkste troeven van onze werkwijze:
- 1-malig investeren (de Smart-Site van Marino Keulen is ondertussen al 10 jaar oud)
- geen onderhoudscontracten of maandelijkse kosten
- eenvoudig zelf nieuwe berichten posten en aanpassen (kan zelfs via smart-phone)
- goede begeleiding (maandelijks gratis opleidingen op onze kantoren)
- automatisch nieuwe berichten posten op social media en nieuwsbrieven
Wat is een Smart-Site?
Een Smart-Site wordt volledig gemaakt met behulp van Google diensten en vervangt een bestaande (verouderde) website. Je kan via een app op de smart-phone nieuwe berichten plaatsen die dan met 1 druk op de knop automatisch gepost worden op social media en een geautomatiseerde nieuwsbrief.
Bekijk hier de getuigenis van Jan Bongers over de Smart-Site van de Uitvaartmakelaar.
Enkele voorbeelden van Smart-Sites met geautomatiseerde social media en nieuwsbrieven:- www.marinokeulen.be (Burgemeester van Lanaken & Vlaams Parlement)
- www.hermansbvba.be (Algemene Elektriciteitswerken Hermans)
- www.houtenplaten.be (Verkoop van unieke retro items)
- www.paesenneyens.be (Advocaten)
- www.mijnboekhouder.eu (Boekhouding)
- www.koen-interieurbeplanting.be (Planten / inrichting voor kantoren)
- www.immo-consulent.be (Vastgoedmakelaar)
- www.bbtklimburg.be (Afdeling van ABVV | voor Bedienden)
- www.bouwsectorgids.be (Digitaal magazine van Bouwunie Limburg)
Wat is een Smart-Blog?
Een Smart-Blog vervangt de nieuwspagina van uw bestaande (moderne) website en zorgt ervoor dat zoekresultaten rechtstreeks via Google-diensten verlopen. Je kan via een app op de smart-phone nieuwe berichten plaatsen die dan met 1 druk op de knop automatisch gepost worden op social media en een geautomatiseerde nieuwsbrief. Klik hier voor meer info over de Smart-Blog.Bekijk hier de getuigenis van Filip Geerts over de Smart-Blog van Total Energy Projects.
Enkele voorbeelden van Smart-Blogs in combinatie met een bestaande website:
- nieuws.brusselsepoort.nl (Winkelcentrum Maastricht)
- blog.optiekcaenen.be (Opticien Lanaken)
- blog.miss-m.be (Boetiek Dames-en Herenmode)
- blog.lechapeau.be (Bruidsmode Antwerpen & Bree)
- blog.keldermans.be (Meubelen Herk-De-Stad)
- blog.nicolejanssen.be (Vastgoedmakelaar Maaseik)
- blog.tax-team.be (Boekhoudkantoor)
- www.immofair.be (Vastgoedmakelaar Lanaken)
- blog.juwelier-willems.be (Juwelier Sint-Truiden)
Contacteer ons voor een vrijblijvende analyse van uw huidige aanpak online & een persoonlijke presentatie van onze strategie op uw kantoor of via een online-meeting