Op donderdag 17/05 heeft u een Google-infosessie bijgewoond die door Emiel Jans van UP-TO-DATE WebDesign werd gegeven in opdracht van VZW Industrie Mechelen Noord. Er werd getoond hoe je eenvoudig veel beter gezien en gevonden kan worden online door in te zetten op de belangrijkste Google-diensten, social media en nieuwsbrieven.
Ik had ook de link beloofd naar de privacy-tips (sms beveiliging) en de 360° camera. Bij deze:
- Insta360 One (360° camera voor street-view en YouTube)
- De illusie van privacy & 10 gratis tips en tools om jezelf te beschermen
Vond u onze info-sessie interessant? Ik zou het appreciëren als u wat feedback hierover wilt geven op één van onze sociale media. Het neemt geen minuut tijd in beslag.
Wilt u te weten komen hoe u onze Smart-Strategie in kan zetten voor uw bedrijf? Op zoek naar een interessante spreker voor uw event of vereniging? Bel me via 0032473453946 om een persoonlijke afspraak te maken of beantwoord deze mail met enkele datums die voor u passen.
Zoals beloofd een korte samenvatting:
1 Goed gezien en gevonden worden online start bij Google zelf
Door al je informatie in één website te verzamelen en te hopen dat Google je zo zal 'ontdekken' en laten zien online pak je het aan zoals webdesigners dat meer dan 10 jaar geleden ook al deden. Door in te zetten op de juiste diensten van Google zal je veel beter opvallen in de ogen van Google.
Klik hier voor meer info.
2 Een website alleen is niet meer genoeg
Door passief af wachten tot je doelgroep je via de zoekmachine van Google zal vinden mis je een enorm stuk van de markt. Succesvolle bedrijven profileren zich vandaag pro-actief naast hun website via social media kanalen en nieuwsbrieven. Door met je boodschap naar buiten te komen zorg je ervoor dat mensen je al 'leren kennen' voor ze je zelfs ontmoeten.
Klik hier voor meer info.
3 Bekijk het internet niet als een commercieel medium
Het internet is in de eerste plaats bedacht om kennis te delen met anderen, niet om bedrijven te helpen groeien. Als jouw website nog steeds een vertaling van een papieren folder is naar een digitale folder, in plaats van een archief van de kennis die jij bezit, laat je heel wat kansen liggen. Google heeft namelijk als doel om goede antwoorden te geven op vragen die gesteld worden in de zoekmachine. Een commerciële boodschap zal dan ook zelden hoog scoren in de zoekresultaten. Deel je kennis met de wereld en je zal eenvoudig een groot publiek online bereiken en beter gevonden worden in Google.
Klik hier voor meer info.
4 Gebruik systemen en apps die zich al bewezen hebben
We komen regelmatig bedrijven tegen die hun vertrouwen leggen in lokale webdevelopers of programmeurs die zelf een systeem hebben ontwikkeld om een website of een toepassing in te maken. Vaak klinkt het mooi om zelf vanaf 0 alles te mogen bedenken, maar in werkelijkheid blijkt dit zelden een succesvolle of betaalbare zaak te zijn. Maak gebruik van de tools die al bestaan. Het aantal toepassingen die al beschikbaar zijn en zich al miljoenen keren bewezen hebben is echt enorm.
Klik hier voor een overzicht van de belangrijkste tools.
5 Laat regelmatig iets van je horen (creëer golven!)
Als je een lange tijd niets van jezelf laat horen zal je stilaan vergeten worden. Deel daarom op regelmatige basis een artikel of bericht online. Zo heb je de grootste kans om Top of Mind te blijven bij je doelgroep en vooral bij je bestaande klanten.
Klik hier voor een overzicht van al onze artikels.
6 Verzamel emailadressen
Als iemand al met jouw bedrijf in aanraking is gekomen moet je die kans aangrijpen om hem of haar regelmatig aan je te laten denken. Het kan zijn dat die persoon vandaag nog geen behoefte heeft waar jij een antwoord op hebt maar dat kan binnen een jaar helemaal veranderen. Nieuwsbrieven in de vorm van e-mails zijn nog steeds de beste manier om regelmatig met jouw boodschap in beeld te komen. Beloon je contacten met handige tips en tricks en verveel hen niet met uitsluitend commerciële boodschappen. Dit zal ongetwijfeld zijn vruchten afwerpen.
Klik hier voor een overzicht van de belangrijkste boodschappen die mensen verwachten.
7 Verzamel reviews
De mening van anderen geeft steeds vaker de doorslag in de beslissing van aankoop of dienst waar we voor kiezen. Elk bedrijf zal zich steeds van zijn beste kant laten zien maar het is uiteindelijk je reputatie (mening van anderen) die bepalend is voor je succes. Ga hierbij uiteraard zoveel mogelijk uit van Google Reviews.
Klik hier voor een overzicht van onze meer dan 200 positieve Google Reviews.
Volg deze link voor een overzicht van enkele handige zakelijke apps die aan bod kwamen. Hier kan je de 50 belangrijkste apps terugvinden die wij onze klanten aanraden om eens te bekijken. Tot slot kan je hier nog meer apps vinden die vooral handig zijn voor je persoonlijke info of op vakantie. Oefen zeker wat met de spraakcommando's en ervaar zelf hoe efficiënt het ingezet kan worden.
Smart-Site: https://www.uitvaartmakelaar.be/
Onze strategie nog eens in het kort:
Om goed gezien en gevonden te worden online is een website alleen niet meer genoeg. Succesvolle ondernemers profileren zich online via social media en nieuwsbrieven. Alleen lijkt dat complex en tijdrovend.
Een Smart-Site is een mobiele gebruiksvriendelijke website die in 1 klik al je websites, blogs, sociale media en nieuwsbrieven automatisch up-to-date brengt. Dat kan je zelfs via smartphone en via email doen. Bekijk hier de 12 redenen waarom een smart-site de juiste keuze is voor je bedrijf.
Wilt u te weten komen hoe u onze Smart-Strategie in kan zetten voor uw bedrijf? Op zoek naar een interessante spreker voor uw event of vereniging? Bel me via 0032473453946 om een persoonlijke afspraak te maken of beantwoord deze mail met enkele datums die voor u passen.